Blagodati smeđe riže

smeđa_riža_bez_glutena

Cjelovita zrna su važan dio svake prehrane i često se napominje da su najbolja i najzdravija opcija. Jedan od takvih primjera je i smeđa riža čije cjelovito zrno pruža mnoge važne nutrijente. Sve više ljudi na svoj jelovnik uvrštava smeđu rižu zbog njezinog pozitivnog utjecaja na zdravlje. No što je čini toliko posebnom i poželjnom?

SMANJUJE RIZIK RAZVOJA DIJABETESA

Istraživači sa Sveučilišta Harvard u svojem su istraživanju došli do zaključka da konzumiranjem najmanje dva obroka smeđe riže tjedno smanjuje rizik razvoja dijabetesa. Konzumiranjem samo 50 grama smeđe riže dnevno, rizik razvijanja dijabetesa tipa 2 smanjuje se za čak 16%.

 

BOGATA JE VLAKNIMA

Smeđa riža sadrži 14% preporučenog dnevnog unosa vlakana, važnog nutrijenta koji pomaže spriječavanju razvoj raka debelog crijeva i raka dojke. Vlakna imaju brojne druge zdravstvene prednosti, a jedna od njih je očuvanje zdravlja kardiovaskularnog sustava

 

ODLIČAN JE IZVOR MANGANA I SELENA

Jedna šalica smeđe riže sadrži otprilike 88% preporučenih dnevnih potreba MANGANA, nutrijenta važnog u borbi protiv slobodnih radikala. Dio je spoja naziva superoksid dismutaza, snažnog antioksidansa koji spruiječava oštećenje stanica uslijed procesa proizvodnje energije u stanicama. Važan je i u procesu „izvlačenja“ energije iz proteina i ugljikohidrata, te igra ključnu ulogu u sintezi masnih kiselina.

SELEN je isto važan antioksidans i može uništiti stanice tumora, pa čak i popraviti ošteženi DNA. Važan je za reguliranje rada štitnjače i za normalno funkcioniranje imunosustava. Mnogo osoba ne unosi dovoljno ovog bitnog nutrijenta, a smeđa riža je odličan izvor, sadrži 27% preporučenog dnevnog unosa.

 

POMAŽE KOD KONTROLE TJELESNE TEŽINE

Prema istraživanju sprovedenom na sveučilištu Harvard, žene koje u svojoj prehrani koriste cjelovita zrna, među kojima i smeđu rižu imale su veći postotak u održavanju zdrave tjelesne težine i 50% veće šanse za održavanje iste.

 

SMANJUJE KOLESTEROL

Ulje koje sadrži smeđa riža smanjuje nivo LDL kolesterola, poznatog i kao loš kolesterol, a u isto vrijeme povećava razinu HDL kolesterola, dobrog kolesterola.

 

NUDI BROJNE KORISTI ZDRAVLJU KARDIOVASKULARNOG SUSTAVA

Studije su pokazale da smeđa riža ima pozitivan učinak na kardiovaskularno zdravlje žena izašlih iz menopauze, uključujući i usporavanje razvoja arteroskleroze i sužavanja krvnih žila. Smeđa riža sadrži i lignane, biljne spojeve koji štite srce od raznih bolesti i organizam od nekih tipova tumora.

 

DOBAR JE IZVOR FITONUTRIJENATA

Fitonutrijenti su spojevi koji se prirodno nalaze u biljkama i imaju protuupalno i antioksidativno djelovanje. Smeđa je riža odličan izvor tih spojeva, posebice fenola, a istraživanja su pokazala da smeđa riža sadrži fenol skoro kao voće i povrće.

 

SMANJUJE RIZIK RAZVIJANJA METABOLIČKOG SINDROMA

Metabolički sindrom je kombinacija faktora koji povećavaju rizik od razvoja dijabetesa tipa 2, srčanih oboljenja i udara. Ovo stanje karakterizira višak masti u području abdomena i inzulinska rezistencija koja je uzrok pretilosti, bolesti srca, policističkih jajnika i ubrzava starenje. Redovito konzumiranje cjelovitih zrna smanjuje smanjuje rizik metaboličkog sindroma do 38%

 

SMANJUJE RIZIK POJAVE ASTME KOD DJECE

Znanstvene studije pokazale su da konzumiranje cjelovitih zrna i ribe smanjuje rizik razvoja astme kod djece do 50%, dok učinak voća, povrća i mlijeka na isti problem nije primjećen.

 

POSPJEŠUJE ZDRAVLJE KOSTIJU

Smeđa riža je odličan izvor magnezija, minerala ključnog za zdravlje kostiju. Samo jedna šalica smeđe riže sadrži 21% preporučenog dnevnog unosa magnezija. Većina magnezija u tijelu, skladišti se na ili u kostima.

Riža je neizostavna namirnica koja nudi mnogo korisnih nutrijenata. Upotrebljava se u mnogo raznih kombinacija, od predjela do poslastice.